Besplatna psihološka pomoć Imoćanima

Skupina psihologa Imotske krajine organizirala se kako bi u ovim teškim i zahtjevnim trenucima dala svoj doprinos mentalnom zdravlju i kvaliteti života zajednice u kojoj žive. 

Kreirali su Facebook stranicu “Psiholozi Imotske krajine” kroz koju sugrađanima nastoje pomoći u suočavanju s izvanrednom situacijom u kojoj se svi trenutačno nalazimo. Strah, tjeskoba, ljutnja, nesigurnost, osjećaj panike – sve su to očekivane i normalne reakcije u jednoj ovakvoj situaciji.

“Osjećali smo moralnu i društvenu odgovornost podijeliti  znanja i vještine kako bismo pomogli svojim sugrađanima u suočavanju s ovim neugodnim emocijama i u očuvanju mentalnog zdravlja. Preko stranice nudimo besplatnu psihološku pomoć, a isto tako kroz svojevrsni vid psihoedukacije  nizom korisnih savjeta i informacija nastojimo olakšati suočavanje sa zahtjevnim stresnim situacijama”, navodi psihologinja Anamarija Lončar, jedna od sudionica ovoga projekta.

Evo što savjetuje:

1. Informacije nam mogu biti prijatelj i neprijatelj. Informirajte se dva puta dnevno iz provjerenih izvora, ali izbjegavajte cjelodnevno čitanje po društvenim mrežama.

2. Normalno je da vas je strah. Većina ljudi se tako osjeća.

3. Držite se rutine. Pokušajte urediti jasnu i predvidljivu strukturu dana.

4. Okupirajte se stvarima koje volite i koje vas opuštaju.

5. Razgovarajte s bliskim ljudima o tome kako se osjećate. Ne o koroni, nego o svojim mislima i emocijama.

6. Pratite svoje reakcije da biste vidjeli što vam pomaže, a što odmaže. Uvrstite što više onoga što vam pomaže u svoj dnevni raspored. Koristite se humorom. 

7. Naučite prepoznati što možete kontrolirati, a što ne. Usmjerite se na ono što možete i ono sada.8. Tjelesnu distanciju nemojte pobrkati sa socijalnom distancijom. Kako održati odnose u vrijeme izolacije? Načina sigurno ima.

9. I ovo će proći. 

FOTO: Mijo Zidar

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *