“Dok je Vlada nudila rješenje, sindikati privatizirali i zlorabili pregovore”

Ministar rada i mirovinskog sustava Josip Aladrović izjavio je u ponedjeljak da je odlazak predstavnika sindikata obrazovanja sa sastanka u Ministarstvu bio “performans”, rekavši da su pregovore o osnovici plaća privatizirali i zlorabili za partikularne interese, dok je Vlada nudila rješenje, navodi se u Vladi Republike Hrvatske.

Performans sindikata osnovnih i srednjih škola

“Što se tiče pregovora s javnim službama, vidjeli smo na početku performans sindikata osnovnih i srednjih škola. Na zahtjev sindikata prebacili smo na današnji dan sastanak koji se trebao održati u petak, a vidjeli smo da su sindikati nakon deset minuta privatizirali sastanak”, rekao je Aladrović novinarima nakon završetka pregovora u Ministarstvu rada i mirovinskog sustava.

Rekao je da su prosvjetni sindikati zlorabili sastanak kako bi istaknuli svoje ciljeve ispred svih sindikata javnih službi, naglasivši kako Vlada razgovara s jedanaest, a ne s dva sindikata.

Ustvrdio je kako je Vlada na današnjem sastanku htjela razgovarati o svim temama koje su predmet kolektivnog pregovaranja i naći rješenje.

“Predmet razgovora je osnovica, ponudili smo vrlo jasno rješenje, no sindikati su napustili sastanak i smatram da to nije oportuno niti korektno prema drugim sindikatima”, kaže Aladrović.

Do četvrtka odluka hoće li štrajk biti plaćen

Na upit hoće li Vlada dopustiti da štrajk traje do 1. prosinca, dokad su sindikati napravili plan cirkularnog štrajka, Aladrović je kazao da će vidjeti kako će se štrajk odvijati.

Upitan je li “na stolu” i zakonska zabrana štrajka, kazao je da su na stolu sve opcije koje su bile i prije, a misli da će Vlada ubrzo poduzeti određenu opciju. Do četvrtka će, kaže, odlučiti hoće li učiteljima platiti štrajk.

Više puta je ponovio da Vlada nudi rješenje, ali u ovom trenutku neće razgovarati o koeficijentima složenosti poslova, što zahtijevaju sindikati.

Koeficijenti nisu opcija jer se Vlada odlučila politiku plaća rješavati kroz horizontalni pristup, odnosno povećanje osnovice, kazao je dodavši da je povećanje koje se traži kroz koeficijente istovjetno povećanju koje Vlada nudi kroz osnovicu, čime bi učitelji dobili plaće koje su tražili.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *